vrijdag 7 mei 2021

Welles / nietes

Deze week moest ik (wederom) voor een coronatest., de vorige keer was 19 juni 2020.  Ik was gelukkig- weet ik sinds vandaag- negatief. Ik ben nog niet zo vaak blij geweest dat ik negatief was en niet positief. Ondanks dat mensen mij iedere keer zeggen dat ik toch wat '' positiever' moet zijn …Maar blijkbaar was ik dus 'gewoon verkouden'... dat is al waardeloos genoeg trouwens....maar...

Voor corona was je verkouden, snoot je je neus, nam je een paracetamol, voelde je je 'k*t*/ waardeloos en ging je gewoon door. Je kon écht wel een dagje op 'minder dan optimaal' werken. 

Nu: test, in quarantaine...je neus snuiten en wacht op de uitslag... een paracetamol nemen, behalve k/-*t* ben je ook zenuwachtig/ onzeker over de testuitslag en kan je alleen online/ in quarantaine door...

Waag het niet om naar je werkplek te gaan.... Waar je voorheen met een pakjes zakdoekjes en neusspray uit kwam... nu ben je zoals de Lepra-patiënt vroeger.... hoe DURF je ook maar in de buurt van anderen te komen....kuchje... niezen... AAARRRHGGGGHHHH!!!!

Behalve dat je je dus ellendig voelt door je verkoudheid, zit je dus OOK in de onzekerheid over die test. Het voelt toch als een soort examen én je kunt nergens heen én je - ik in ieder geval wel- zorgen of je niet iemand anders hebt geïnfecteerd.

Daarmee bedacht ik me dat niet alleen het 'hebben van covid-19' een impact heeft, maar dus ook het 'simpel hebben' van verkoudheden, griepjes - in mijn geval - neusvliesontsteking- kent nu een andere beleving, namelijk: heb ik het wel of heb ik het niet.... is het gewoon iets als een verkoudheid of een griepje of is het Covid en kan ik iemand - potentieel - doodziek maken....dat geeft extra zorgen en daar heeft vast niemand in het COVID-gewel over nagedacht...

Hoe denk jij over verkoudheden, griep of het hebben van Covid???

Geen opmerkingen: